Media centrum

Waar voldoet een unieke bedrijfsfilm aan?

Een bedrijfsfilm kan je zien als een visitekaartje van je bedrijf, maar het reikt veel verder dan een kaartje. Wat is nu precies een goede bedrijfsfilm en aan welke eisen moet deze voldoen? Wil je een bedrijfsfilm laten maken, dan zijn er een paar belangrijke punten. Daarover vertellen wij je graag wat meer.

bedrijfsfilm laten maken

Voorwaarden voor een goede bedrijfsfilm

1.       Zorg dat je opvalt

Net zoals jouw bedrijf uniek is en jijzelf natuurlijk ook, zo is het ook zaak dat een bedrijfsfilm uniek is. Het is niet de bedoeling dat je iemand anders napraat. Laat zien wat jou en jouw bedrijf onderscheidt, zodat jij en jouw bedrijf gezien worden en dat mensen jouw naam onthouden.

2.       Ken je (toekomstige) klanten

Het is belangrijk dat je beseft tot wie je je richt als je een bedrijfsfilm maakt. Een goed beeld van jouw doelgroep is dus van essentieel belang, maar ook dat je de markt waarin je opereert goed verkend hebt en begrijpt. Welke mensen wil jij dat ze jou vinden? Wat voor soort mensen zijn dat en hoe spreek ik die het beste aan en waar vind ik die?

3.       Maak het niet langdradig

In de eerste twintig seconden van het filmpje moet al helder zijn voor de kijker wie je bent, wat je doet en voor wie. Het moet een korte, krachtige boodschap zijn en direct de aandacht van de kijker opeisen en vasthouden.

Nog even samengevat

Je bent uniek en authentiek, je kent jouw klanten en weet hoe ze aan te spreken, jouw boodschap is simpel en helder en blijft hangen bij de kijker.

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.